Spornosti pravil centra za predelavo odpadkov v Ljubljani za občine so-pristopnice


SPORNOSTI PRAVIL CENTRA ZA PREDELAVO ODPADKOV V LJUBLJANI ZA OBČINE SO-PRISTOPNICE

OBČINSKEMU SVETU OBČINE MENGEŠ (8. seja, dne 26.9.2019)
ZADEVA: DOPOLNILA NA PREDLOG ODLOKA O KONCESIJI JGS VARSTVA OKOLJA OBDELAVE DOLOČENIH VRST KOMUNALNIH ODPADKOV IN ODLAGANJA OSTANKOV PREDELAVE ALI ODSTRANJEVANJA KOMUNALNIH ODPADKOV (v nadaljevanju RCERO-L) – v II. obravnavi
PRAVNA PODLAGA: 90. člen Poslovnika Občine Mengeš
NAMEN: Dopolnitve predloga Odloka RCERO-L.
PREDLAGATELJ: Tomaž Štebe, Zeleni Slovenije
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 01:
V Odloku RCERO-L se v 2. členu (1) alineja del besedila »(1) Koncesija po tem odloku se podeli za obdobje 10 letin neposredno ..« nadomesti z besedilom »(1) Koncesijska pogodba po tem odloku se v skladu z določili v 14. členu in se podeli neposredno ..«.

Obrazložitev:
Predlog dopolnila je pojasnjen ob dopolnilu, ki se nanaša na 14. člen.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 02:
V Odloku RCERO-L se morajo v 3. členu navesti poleg pojmov in izrazov bolj določno oz. posebej še ustrezni zakoni, uredbe in direktive, ki so podlaga odloku. Med drugimi: Zakon o varstvu okolja (ZVO-1), Uredba Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja , Direktiva 2004/18/ES o koncesijah, Direktiva 2008/98/ES o odpadkih, ..«.

Obrazložitev:
Razumljivost in celovitost odloka z navedbo predpisov je s tem dosežena.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 03:
V Odloku RCERO-L je dopolnjen 4. člen v naslednjem besedilu »Vsebino in dejavnosti, ki jih zajemata gospodarski javni službi iz 1. člena tega odloka, podrobneje določajo zakoni, uredbe, direktive, podzakonski predpisi in Odlok Mestne občine Ljubljana, ki ureja obdelavo določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov ter odloki o ravnanju s komunalnimi odpadki posamezne občine koncendentke.«.

Obrazložitev:
Podlaga odloka so tudi uredbe, npr. MEDO in direktive EU.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 04:
V Odloku RCERO-L se v 7. členu (3) alineja izpusti beseda ’bistveno’.

Obrazložitev:
Enostavno in določno je samo besedilo (brez bistveno): (3) Najemna pogodba se ne sme bistveno spremeniti od najemne pogodbe, ki je bila veljavna v trenutku sprejema tega odloka..
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 05:
V Odloku RCERO-L se v 8. členu (2) alineji se besede ’skrbeti za ekološko usmerjeno ravnanje z odpadki’ nadomestijo z besedami ’skrbeti za trajnostno, okolje in naravovarstveno usmerjeno ravnanje z odpadki’ .

Obrazložitev:
Poleg ekološkega je posebej pomemben vidik trajnostnega, pa tudi naravovarstvenega ravnanja.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 06:
V Odloku RCERO-L se v 8. členu (3) alineji se besedama ’kakovosti poslovanja’ doda beseda ’gospodarnosti’ tako, da alineja glasi:
»3. izvajati javni službi skladno s programom za obvladovanje gospodarnosti in kakovosti poslovanja, ki ga na podlagi javnega pooblastila izdela vsako leto do konca junija za naslednje leto;«.

Obrazložitev:
Uporabniki poleg kakovosti pričakujemo tudi gospodarnost, ki vključuje učinkovitost in stroškovno sprejemljivost.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 07:
V Odloku RCERO-L se v 8. členu (4) alineji se začetno besedilo ’4. zagotoviti ustrezno zavarovanje nevarnih ali zdravju škodljivih odpadkov’ zamenja z besedilom ’4. zagotoviti ustrezno zavarovanje in ravnanje ter odlaganje nevarnih ali zdravju škodljivih odpadkov’.

Obrazložitev:
Ravnanje pred, med obdelavo in po njej – odlaganje, sta nujni.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 08:
V Odloku RCERO-L se v 9. členu (1) alineji navedba ’- s ceno storitev javnih služb’ zamenja z navedbo ’- s plačili uporabnikov gospodarske javne službe ravnanja z odpadki’.

Obrazložitev:
Predlagamo ustreznejšo navedbo saj so dejanska plačila pravi vir financiranja GJS.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 09:
V Odloku RCERO-L se v 9. členu (6) alineja, da je Svet RECERO-L pristojni organ za sprejem cene storitev v celoti briše.

Obrazložitev:
V skladu z Uredbo MEDO (Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja) so organi za sprejemanje cen storitev GJS varstva okolja Sveti občin koncedentk (5. člen, (1) alineja: »(1) Ceno storitve posamezne javne službe za območje občine predlaga izvajalec z elaboratom o oblikovanju cene izvajanja storitev javne službe (v nadaljnjem besedilu: elaborat), potrdi pa jo pristojen občinski organ, v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe.«
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 10:
V Odloku RCERO-L se v 14. členu (1) alineji navedba ’(1) Koncesijska pogodba se sklene za obdobje 10 let.’ zamenja z navedbo ’-(1) Koncesijska pogodba se sklene za obdobje 3 let.’.

Obrazložitev:
RCERO-L posluje oz. je posloval z izgubo. Investicija tudi ni zaključena – energetski del. Tehnologija obdelave komunalnih odpadkov je neustrezna oz. zastarela. Nujna je uvedba ustreznejše tehnologije v RCERO-L ali v Sloveniji. Predvsem je v Evropi in v svetu uveljavljena tehnologija vplinjanja (incineracija). Zato predlagamo obdobje za ustreznejšo rešitev – o kateri se že predolgo samo razpravlja kljub mnogim zgledom. Glej tudi naslednjo dopolnitev.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 11:
V Odloku RCERO-L se v 14. členu (3) alineji glasi ’(3) Trajanje koncesijske pogodbe vse občine koncendentke leto pred iztekom lahko, pod pogojem, da vse hkrati podaljšajo za naslednja 3 leta.’.

Obrazložitev:
Podaljšanje pod pogoji predpisov ’(3) Trajanje koncesijske pogodbe se lahko podaljša zgolj iz razlogov, določenih z zakonom’ je neustrezno. Predlagamo možnosti tri letnih podaljševanj. Razlogi so pojasnjeni v prejšnjem dopolnilu.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 12:
V Odloku RCERO-L se v 37. členu na koncu dodata besedi ’in Evropske unije’.

Obrazložitev:
V Sloveniji kot članici EU velja tudi pravo EU.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 13:
V Odloku RCERO-L se 38. člen črta.

Obrazložitev:
Določilo člena je sporno oz. nezakonito – najmanj glede dopustnosti pritožb na sodišče EU, ki jih pa menda lahko vlaga izključno najvišja sodna instanca države članice.



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SVETOVNI DAN VODE 2018 - TEMATIKE O PITNI VODI: POVEZOVANJE,, VÉDENJE , DIREKTIVA O PITNI VODI, PREDSTAVITEV IN IZMENJAVA MNENJ; ZAHTEVE, ZAKLJUČKI, POVZETKI PREDSTAVITEV, MNENJ - Hiša Evropske unije Ljubljana, 21.marec2018

Skupinska ovadba zaradi nezakonite porušitve Medobčinskega vodooskrbnega sistema Krvavec v Topolah in odvzema vodnih pravic Občini Mengeš na virih alpske pitne vode Izviri pod Krvavcem

SVETOVNI DAN VODA 2019 PREDSTAVITEV TEMATIK O PITNI VODI PREDSTAVITEV IN IZMENJAVA MNENJ