Spornosti pravil centra za predelavo odpadkov v Ljubljani za občine so-pristopnice
SPORNOSTI
PRAVIL CENTRA ZA PREDELAVO ODPADKOV V LJUBLJANI ZA
OBČINE SO-PRISTOPNICE
OBČINSKEMU
SVETU OBČINE MENGEŠ (8. seja, dne 26.9.2019)
ZADEVA: DOPOLNILA
NA PREDLOG ODLOKA O KONCESIJI JGS VARSTVA OKOLJA OBDELAVE DOLOČENIH
VRST KOMUNALNIH ODPADKOV IN ODLAGANJA OSTANKOV PREDELAVE ALI
ODSTRANJEVANJA KOMUNALNIH ODPADKOV (v nadaljevanju RCERO-L) – v II.
obravnavi
PRAVNA
PODLAGA:
90. člen Poslovnika Občine Mengeš
NAMEN: Dopolnitve
predloga Odloka RCERO-L.
PREDLAGATELJ: Tomaž
Štebe, Zeleni Slovenije
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 01:
V
Odloku RCERO-L se v 2. členu (1) alineja del besedila »(1)
Koncesija po tem odloku se podeli za obdobje 10 letin neposredno ..«
nadomesti z besedilom »(1) Koncesijska pogodba po tem odloku se v
skladu z določili v 14. členu in se podeli neposredno ..«.
Obrazložitev:
Predlog
dopolnila je pojasnjen ob dopolnilu, ki se nanaša na 14. člen.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 02:
V
Odloku RCERO-L se morajo v 3. členu navesti poleg pojmov in izrazov
bolj določno oz. posebej še ustrezni zakoni, uredbe in direktive,
ki so podlaga odloku. Med drugimi: Zakon o varstvu okolja (ZVO-1),
Uredba Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih
občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja , Direktiva
2004/18/ES o koncesijah, Direktiva
2008/98/ES
o odpadkih, ..«.
Obrazložitev:
Razumljivost
in celovitost odloka z navedbo predpisov je s tem dosežena.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 03:
V
Odloku RCERO-L je dopolnjen 4. člen v naslednjem besedilu
»Vsebino in dejavnosti, ki jih zajemata gospodarski javni službi iz
1. člena tega odloka, podrobneje določajo zakoni,
uredbe, direktive,
podzakonski predpisi in Odlok Mestne občine Ljubljana, ki ureja
obdelavo določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov
predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov ter odloki
o ravnanju s komunalnimi odpadki posamezne občine koncendentke.«.
Obrazložitev:
Podlaga
odloka so tudi uredbe, npr. MEDO in direktive EU.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 04:
V
Odloku RCERO-L se v 7. členu (3) alineja izpusti beseda ’bistveno’.
Obrazložitev:
Enostavno
in določno je samo besedilo (brez bistveno): (3) Najemna pogodba se
ne sme bistveno
spremeniti od najemne pogodbe, ki je bila veljavna v trenutku
sprejema tega odloka..
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 05:
V
Odloku RCERO-L se v 8. členu (2) alineji se besede ’skrbeti za
ekološko usmerjeno ravnanje z odpadki’ nadomestijo z besedami
’skrbeti za trajnostno, okolje
in naravovarstveno usmerjeno
ravnanje z odpadki’ .
Obrazložitev:
Poleg
ekološkega je posebej pomemben vidik trajnostnega, pa tudi
naravovarstvenega ravnanja.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 06:
V
Odloku RCERO-L se v 8. členu (3) alineji se besedama ’kakovosti
poslovanja’ doda beseda ’gospodarnosti’ tako, da alineja glasi:
»3.
izvajati javni službi skladno s programom za obvladovanje
gospodarnosti in kakovosti
poslovanja, ki ga na podlagi javnega pooblastila izdela vsako leto do
konca junija za naslednje leto;«.
Obrazložitev:
Uporabniki
poleg kakovosti pričakujemo tudi gospodarnost, ki vključuje
učinkovitost in stroškovno sprejemljivost.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 07:
V
Odloku RCERO-L se v 8. členu (4) alineji se začetno besedilo ’4.
zagotoviti ustrezno zavarovanje nevarnih ali zdravju škodljivih
odpadkov’ zamenja z besedilom ’4. zagotoviti ustrezno zavarovanje
in ravnanje ter odlaganje
nevarnih ali zdravju škodljivih
odpadkov’.
Obrazložitev:
Ravnanje
pred, med obdelavo in po njej – odlaganje, sta nujni.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 08:
V
Odloku RCERO-L se v 9. členu (1) alineji navedba ’- s ceno
storitev javnih služb’ zamenja z navedbo ’- s plačili
uporabnikov gospodarske javne službe ravnanja z odpadki’.
Obrazložitev:
Predlagamo
ustreznejšo navedbo saj so dejanska plačila pravi vir financiranja
GJS.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 09:
V
Odloku RCERO-L se v 9. členu (6) alineja, da je Svet RECERO-L
pristojni organ za sprejem cene storitev v celoti briše.
Obrazložitev:
V
skladu z Uredbo MEDO (Uredba o metodologiji za oblikovanje cen
storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva
okolja) so organi za sprejemanje cen storitev GJS varstva okolja
Sveti občin koncedentk (5. člen, (1) alineja: »(1) Ceno storitve
posamezne javne službe za območje občine predlaga izvajalec z
elaboratom o oblikovanju cene izvajanja storitev javne službe (v
nadaljnjem besedilu: elaborat), potrdi pa jo pristojen občinski
organ, v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe.«
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 10:
V
Odloku RCERO-L se v 14. členu (1) alineji navedba ’(1) Koncesijska
pogodba se sklene za obdobje 10 let.’ zamenja z navedbo ’-(1)
Koncesijska pogodba se sklene za obdobje 3 let.’.
Obrazložitev:
RCERO-L
posluje oz. je posloval z izgubo. Investicija tudi ni zaključena –
energetski del. Tehnologija obdelave komunalnih odpadkov je
neustrezna oz. zastarela. Nujna je uvedba ustreznejše tehnologije v
RCERO-L ali v Sloveniji. Predvsem je v Evropi in v svetu uveljavljena
tehnologija vplinjanja (incineracija). Zato predlagamo obdobje za
ustreznejšo rešitev – o kateri se že predolgo samo razpravlja
kljub mnogim zgledom. Glej tudi naslednjo dopolnitev.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 11:
V
Odloku RCERO-L se v 14. členu (3) alineji glasi ’(3) Trajanje
koncesijske pogodbe vse občine koncendentke leto pred iztekom lahko,
pod pogojem, da vse hkrati podaljšajo za naslednja 3 leta.’.
Obrazložitev:
Podaljšanje
pod pogoji predpisov ’(3) Trajanje koncesijske pogodbe se lahko
podaljša
zgolj iz razlogov, določenih z zakonom’ je neustrezno. Predlagamo
možnosti tri letnih podaljševanj. Razlogi so pojasnjeni v prejšnjem
dopolnilu.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 12:
V
Odloku RCERO-L se v 37. členu na koncu dodata besedi ’in Evropske
unije’.
Obrazložitev:
V
Sloveniji kot članici EU velja tudi pravo EU.
Dopolnilo RCERO-L, 8.seja dne 26.9.2019 - št. 13:
V
Odloku RCERO-L se 38. člen črta.
Obrazložitev:
Določilo
člena je sporno oz. nezakonito – najmanj glede dopustnosti pritožb
na sodišče EU, ki jih pa menda lahko vlaga izključno najvišja
sodna instanca države članice.
Komentarji
Objavite komentar